tisdag 24 november 2009

Inget sovande inatt inte.

Hopp trodde man att man skulle få sova en skön natt. men INTE. kommer mamma in med hunden vid halv 3, då har han kräkts 3 gånger:( stackars plutten, han kom o la sig i sängen en liten stund. Men man hörde att han inte mådde bra. han svalde o svalde om o om igen. jag o mamma satt i sängen o klappade honom. efter någon minut skulle han kräkas igen. då kräktes han 1 gång igen, stackars plutten tyckte jag. så gick vi ner till undervåningen o skulle försöka få han till o dricka. men som vanligt är han dålig på o både dricka o äta. Då började han lukta sig lite i rumpan, så jag gick ut med honom. kallt som det var, nyvaken. o VÄRSTA morronfrillan. stapplade ut kl 3 på natten. Gick lilla kisserundan, men han gjorde inget förutom i kissade. så gick in o satt oss vid köksbordet. mamma satt där o väntade på oss. då mådde väl Zep lite bättre så han gick o la sig på mammas jacka i hallen. så bar jag honom upp i mitt rum. så stängde jag dörren så han inte skulle springa ut o kräkas i huset. mamma var ju tvungen o sova hon skulle upp tidigt imorgon o lämna lillan i skolan. så Zep la sig i soffan o jag i sängen. säger bara det att TUR att det finns personer som jobbar natten så man kan få sällskap när man ligger där orolig o dan :/ efter en stund skulle han kräkas igen. gjorde det 3 gånger. var ju bara upp o torka. gick o la mig igen, även zep efter en stund :/ hade lilla lampan tänd så jag skulle se när han gick upp. var ju lögn o sova så låg o vred o vände kollade på Zep hela tiden. klart man blir orolig han mådde ju inte bra :(
Sen vid 4 skulle han kräkas igen. gjorde det 3 gånger. var ju bara upp o torka igen, försökte få i honom lite vatten så han inte skulle torka ut, men gick ju inte(oväntat?) Nae... sen gick jag upp o satte vid vid datan o han gick o bäddade i min säng. så frustrerande när han inte kan tala om vad det är o hur han mår. Imorgon (senare) blir det o ringa veterinären så han får kolla upp honom. för något är det som han inte mår bra av, om inte annat behöver han vätska. han dricker ju inte själv. får sätta in dropp på honom eller något. Min stackars hund:( hoppas verkligen han mår bättre snart. O jag.. vad gör jag? sitter som en fåne med bara tröjan framför datan o tycker synd om mig själv för att jag inte får sova.. haha hungrig är jag med. men orkar inte gå o hämta något att äta. lat?
kollade lönen jag fick på internet med.. INTE DÅLIG lön för att vara arbetslös o inte fått igång akassan fin, fin :D fast blir o spara. måste beställa en färgning till håret med. kan inte gå såhär till julfesten:S
Nu blir det o sätta sig o läsa en bok.
Lägger in en bild på loppan :)





Take care

Inga kommentarer: